صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

رئيس التحرير جعفر الخابوري
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Israel agrees to build 277 housing units in Ariel settlement

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3785
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: Israel agrees to build 277 housing units in Ariel settlement    الثلاثاء أغسطس 16, 2011 3:32 pm

Israel agrees to build 277 housing units in Ariel settlement
Abbas: the success of our approach to the United Nations will enhance access to a peace agreement
Ramallah - AP, AFP


Palestinian President Mahmoud Abbas said that the success of the approach to the United Nations to request full membership of the State of «Palestine» will enhance access to a peace agreement with Israel as soon as possible.

Abbas stressed in his article, published in the «Jerusalem» Local on Monday (August 15 / August 2011), to go to the United Nations is not a substitute for negotiations, «we still affirm that the negotiations will remain our first choice to reach peace, both before September / September or after and even more than that ».

He added: «We believe that our success in this international forum will enhance the opportunities to engage in serious negotiations to ensure equal access to the duties of peace at the earliest time, and serious negotiations, we mean those based on the principles of international legitimacy and the principle of land for peace».

And select Abbas are three reasons to head the Palestinian to the United Nations, «The first is that bilateral negotiations have reached a dead end, and second that the Israeli government gave no indication one did not give us a glimmer of hope that it is ready to return to serious negotiations in charge that would lead to a just and lasting solution to the conflict in the region ».

Abbas said that the third reason is «that the international forces to sponsor the peace process has become unable to convince Israel to fulfill its obligations and stop its settlement policies and Judaization that make the peace process is fraught with risks».

Abbas said that Palestinians are subjected to «pressure and threats from Israel and its allies in order to Tnina from going to the United Nations», stressing at the same time to pursue this option depending on the support of a majority of the world.

On the other hand, Ministry of Defence announced yesterday that Israeli Defense Minister Ehud Barak gave the green light to build 277 new housing units in Ariel settlement in the northern West Bank in the depth of the occupied territories.


-------------------------------------------------- ------------------------------

Egypt lead the negotiations and the shuttle is directly between the «Hamas» and Israel to complete the deal prisoners

Revealed the news reports that Cairo will witness yesterday a second round of indirect negotiations between Israel and the movement «Hamas» in order to complete a prisoner swap, the negotiations led by Egypt to release large numbers of Palestinian prisoners in Israeli jails in return for freeing the Israeli soldier in Gaza Gilad Shalit.

According to the «life» of London has held the first meeting of the indirect negotiations between Israel and Hamas last week in Cairo after a visit by both the Palestinian and Israeli sides, and which he met with the Egyptian side, which decided to re-launch negotiations after the deal was stalled.

Said a senior Egyptian source told the newspaper: »We can not talk yet about breakthroughs took place in these negotiations». He expressed hope that both sides show flexibility in order to complete the transaction




Gulf Daily News - No. 3265 - Tuesday, August 16, 2011, corresponding to 16 Ramadan 1432 H

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3785
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: رد: Israel agrees to build 277 housing units in Ariel settlement    الثلاثاء أغسطس 16, 2011 3:33 pm

إسرائيل توافق على بناء 277 وحدة سكنية في مستوطنة أرييل
عباس: نجاح توجهنا للأمم المتحدة سيعزز فرص الوصول لاتفاق سلام
رام الله - د ب أ، أ ف ب


قال الرئيس الفلسطيني محمود عباس إن نجاح التوجه إلى الأمم المتحدة لطلب عضوية كاملة لدولة «فلسطين» سيعزز فرص الوصول إلى اتفاق سلام مع إسرائيل في أقرب وقت.

وشدد عباس في مقالة له، نشرتها صحيفة «القدس» المحلية أمس الاثنين (15 أغسطس/ آب 2011)، على أن التوجه إلى الأمم المتحدة ليس بديلاً عن المفاوضات، «فمازلنا نؤكد أن المفاوضات ستبقى خيارنا الأول للوصول إلى السلام، سواء قبل سبتمبر/أيلول أو بعده بل وأكثر من ذلك».

وتابع قائلاً: «نحن نعتقد أن نجاحنا في هذا المحفل الدولي سيعزز فرص الدخول في مفاوضات جادة متكافئة الواجبات تضمن الوصول إلى السلام في أقرب وقت، ونعني بالمفاوضات الجادة تلك التي تستند إلى مبادئ الشرعية الدولية ومبدأ الأرض مقابل السلام».

وحدد عباس ثلاثة أسباب للتوجه الفلسطيني إلى الأمم المتحدة، «أولها أن المفاوضات الثنائية قد وصلت إلى طريق مسدود، وثانيها أن الحكومة الإسرائيلية لم تعطِ مؤشراً واحداً ولم تمنحنا بصيص أمل بأنها مستعدة للعودة إلى المفاوضات الجادة المسئولة التي من شأنها أن تفضي إلى حل عادل ودائم للنزاع في المنطقة».

وذكر عباس أن ثالث الأسباب هو «أن القوى الدولية الراعية لعملية السلام باتت عاجزة عن إقناع إسرائيل بتنفيذ ما عليها من التزامات وبالكف عن سياساتها الاستيطانية والتهويدية التي تجعل من عملية السلام أمراً محفوفا بالمخاطر».

وأشار عباس إلى أن الفلسطينيين يتعرضون لـ«ضغوط وتهديدات من إسرائيل وحلفائها بهدف ثنينا عن التوجه إلى الأمم المتحدة»، مؤكداً في الوقت ذاته على المضي في هذا الخيار اعتماداً على دعم أغلبية دول العالم.

من جهة أخرى، أعلنت وزارة الدفاع الإسرائيلية أمس إن وزير الدفاع ايهود باراك أعطى الضوء الأخضر لبناء 277 وحدة سكنية جديدة في مستوطنة ارئيل في شمال الضفة الغربية في عمق الأراضي المحتلة.


--------------------------------------------------------------------------------

مصر تقود مفاوضات مكوكية وغير مباشرة بين «حماس» وإسرائيل لإنجاز صفقة الأسرى

كشفت تقارير إخبارية أن القاهرة ستشهد أمس جلسة ثانية من المفاوضات غير المباشرة بين إسرائيل وحركة «حماس» من أجل إنجاز صفقة تبادل أسرى، وهي مفاوضات تقودها مصر من أجل إطلاق أعداد كبيرة من الأسرى الفلسطينيين في السجون الإسرائيلية في مقابل الإفراج عن الجندي الإسرائيلي الأسير في غزة جلعاد شاليط.

ووفقا لصحيفة «الحياة» اللندنية فقد عقدت الجلسة الأولى من المفاوضات غير المباشرة بين إسرائيل وحماس آخر الأسبوع الماضي في القاهرة بعد زيارة قام بها كل من الجانبين الفلسطيني والإسرائيلي والتقى خلالها الجانب المصري الذي اتخذ قراراً بإعادة إطلاق المفاوضات بعد أن كانت الصفقة متعثرة.

وقال مصدر مصري رفيع للصحيفة :»لا يمكن الحديث بعد عن اختراقات جرت في هذه المفاوضات» . وأعرب عن أمله في أن يبدي كل من الجانبين المرونة الكافية من أجل إنجاز الصفقة




صحيفة الوسط البحرينية - العدد 3265 - الثلثاء 16 أغسطس 2011م الموافق 16 رمضان 1432هـ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
 
Israel agrees to build 277 housing units in Ariel settlement
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Slim Browser 4.05 build 007
» كلمات ثانية اعدادي ترم ثانى units 19,20,21
» Hollywood stars and their opinion in Israel and the Arabs
» طلبة اعدادى2010

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه :: Notebook topics translated into only Njlise-
انتقل الى: