صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

رئيس التحرير جعفر الخابوري
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Hear about the solution does not see

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3801
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: Hear about the solution does not see   السبت يوليو 06, 2013 11:40 pm

Hear about the solution does not see


Aqil Mirza ... Secretary Editor
aqeel.mirza [at] alwasatnews.com
Thumbnail Alkhttkber of the line
 

Says British Minister of State for Middle East Affairs, Alistair Burt: «The solution to the political crisis in Bahrain requires the implementation of all the recommendations of the Committee fact-finding Bahrain (Bassiouni), and the recommendations of the Universal Periodic Review (Geneva).

She says the High Representative for Foreign and Security Policy of the European Union, Catherine Ashton: «The European Union will continue to promote Bahrain on the full implementation, and urgently, to the recommendations of the fact-finding and recommendations of the Universal Periodic Review (Geneva)», and stresses Ashton also «reconciliation in Bahrain require building confidence and the release of political detainees.

It also confirms the regional spokesman for the U.S. Department of State Josh Baker - in answer to a question on the demand for freedom and justice in Bahrain and the pressure on the authority to respond - «The reform is the only path to lasting stability in Bahrain.

While officials in Bahrain themselves that they did not implement the recommendations of the Bassiouni, but they went further than that, that is, they applied the recommendations of the Bassiouni spaces, and Bahrain between the statements of international observers, and the statements of officials place a secret, you hear about the solution does not see it.

I think it can not get to a solution as long as we believe that we finished it, and we can not get to the breakthrough as long as we believe that we progress to the stage of detente spaces.

The need for a real solution is no longer a need for the opposition only, or only for the authority, or only to a wide, all those looking forward to a long-term solution, based mobility phase of the crisis that everyone reached the age of reprehensible.

I know and everyone knows that the symptoms of epilepsy on some of the book was clear, just to hear about the movements of a desirable resolve, no one touches his presence until now, was not clear his looks, Valatma, is still the master of the situation on the horizon.

I know that epilepsy those could turn into a coma and mad sometimes, if ratified prophecy some solution forthcoming, but should not be delayed solutions homelands for a bunch of lunatics, or psychiatric patients, or those with epileptic seizures, because those Alinver owners pens worn Kckheot Spider excused Bjnnounam;, it feels that the dustbin of history waiting for him, nor reaped mad is crazy before.

Aqil Mirza
Bahraini newspaper Al Wasat - No. 3956 - Sunday 07 July 2013, 28 August 1434 e
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3801
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: رد: Hear about the solution does not see   السبت يوليو 06, 2013 11:41 pm

تسمع عن الحل ولا تراه


عقيل ميرزا ... سكرتير التحرير
aqeel.mirza [at] alwasatnews.com
تصغير الخطتكبير الخط


يقول وزير الدولة البريطاني لشئون الشرق الأوسط، أليستر بيرت: «إن حل الأزمة السياسية في البحرين يستلزم تنفيذ جميع توصيات اللجنة البحرينية لتقصي الحقائق (بسيوني)، وتوصيات المراجعة الدورية الشاملة (جنيف)».

وتقول الممثلة العليا للسياسة الخارجية والأمنية بالاتحاد الأوروبي، كاثرين أشتون: «إن الاتحاد الأوربي سيواصل تشجيع البحرين على التنفيذ الكامل، وعلى وجه السرعة، لتوصيات لجنة تقصي الحقائق وتوصيات المراجعة الدورية الشاملة (جنيف)»، وتؤكد أشتون أيضاً «إن المصالحة في البحرين تتطلب بناء الثقة والإفراج عن المعتقلين السياسيين».

كما يؤكد المتحدث الرسمي الإقليمي لوزارة الخارجية الأميركية جوش بيكر - في إجابته على سؤال بشأن مطلب الحرية والعدالة في البحرين والضغط على السلطة للاستجابة - «إن الإصلاح هو المسار الوحيد للاستقرار الدائم في البحرين».

بينما يعتبر المسئولون في البحرين أنفسهم بأنهم لم ينفذوا توصيات بسيوني فحسب، بل ذهبوا إلى أبعد من ذلك، أي أنهم تقدموا على توصيات بسيوني بمسافات، والبحرين بين تصريحات المراقبين الدوليين، وبين تصريحات المسئولين مكانك سر، تسمع عن الحل ولا تراه.

أعتقد أنه لا يمكن أن نصل إلى حل ما دمنا نعتقد بأننا انتهينا منه، ولا يمكننا أن نصل إلى انفراج ما دمنا نعتقد بأننا تقدمنا على مرحلة الانفراج بمسافات.

الحاجة إلى حل حقيقي لم تعد حاجة للمعارضة فقط، أو للسلطة فقط، أو لطائفة ما فقط، جميع أولئك يتطلعون إلى حل طويل الأجل، يؤسس لمرحلة تنقل الجميع من الأزمة التي بلغت من العمر عتيّا.

أعلم ويعلم الجميع أن أعراض الصرع على بعض الكتّاب كان واضحاً، لمجرد السماع عن تحركات لحل منشود، لا أحد يلمس وجوده حتى الآن، ولم تتضح ملامحه، فالعتمة لا تزال هي سيدة الموقف في الأفق.

وأعلم أن صرع أولئك قد يتحول إلى إغماء وجنون أحياناً، إذا صدقت نبوءة البعض بحل مرتقب، ولكن لا يجب أن تتأخر حلول الأوطان من أجل حفنة من المجانين، أو المرضى النفسيين، أو ذوي نوبات الصرع، لأن أولئك النفر من أصحاب الأقلام البالية كخيوط العنكبوت معذورون بجنونهم؛ فمن يشعر بأن مزبلة التاريخ تنتظره، ولا يجن جنونه فهو مجنون قبل ذلك.

عقيل ميرزا
صحيفة الوسط البحرينية - العدد 3956 - الأحد 07 يوليو 2013م الموافق 28 شعبان 1434هـ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
 
Hear about the solution does not see
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Transformations lentes et transformations rapides
» Oxidation - Reduction Reactions
» إرشـــــــــــــــادات عامــة 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه :: Notebook topics translated into only Njlise-
انتقل الى: