صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

رئيس التحرير جعفر الخابوري
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Stabilization is not impossible

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3785
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: Stabilization is not impossible   الأحد يوليو 07, 2013 11:36 pm

Stabilization is not impossible


Mansour al-Jamri ... Editor
editor [at] alwasatnews.com
Thumbnail Alkhttkber of the line
 

We begin the holy month of Ramadan marked increase in acts of violence, and issued news of the death of a policeman and wounding others seriously injured. There are those who ask that the dead and wounded are not concerned with party without the other, but we all have to pendular all households; because the human soul is sacred, and we once again condemn acts of violence from any source was, and we hope to concerted efforts to build bridges and move the political solution that seems to elude Currently hard because of the lack of investment in it.

The current stalemate in the political process his supporters beneficiaries, but still this case is that dominates the scene, and see that, although full prisons and increased security measures, and increasing threats from all sides in opposite directions, and deepen the practices that differentiate between the sons of the same society, we see The first victim of all this is to shake stability despite the passage of two and a half year of the outbreak of the events. All this represents a drain on the country, and places responsibility on everyone to contribute in creating an atmosphere for national reconciliation is based on a just political solution.

What is happening in Bahrain is not far from what is happening in countries that are not far from us, it is important to look at things in a more comprehensive manner; because unrest in any country is not separate from the neighborhood near or distant. It was in our systems count until recently absolute security grip to control the internal situation, but we are seeing «a state of saturation is the possibility of these capabilities, so that an increase in repression and procedures do not achieve the desired control.

There were also duplicate the theory of the different systems, namely the blame on what is happening in their countries on external forces, but this theory also saturated and no longer viable, nor benefit in something even if it is to prove something from them. Had a coherent political situation in a fair, you will not be able any force whatever the gravity of playing a chord differences.

In the last period, striking devices discovered that one of the easiest ways to control and influence those relating to the division of sectarian society, sectarian and tribal and religiously and ethnically. We may now pass in the darkest period in the region, and we see that entering into this shameful behavior is very easy, but it is difficult to get out of it triumphantly 'apron'.

The way to achieve security and stability is not impossible, and this requires the adoption of a culture of dialogue and real hard, and participate in the resolution, equality and justice, and coexistence, tolerance, and respect for the human psyche.

Mansour al-Jamri
Bahraini newspaper Al Wasat - No. 3957 - Monday, 08 July 2013, 29 August 1434
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3785
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: رد: Stabilization is not impossible   الأحد يوليو 07, 2013 11:36 pm

تحقيق الاستقرار ليس مستحيلاً


منصور الجمري ... رئيس التحرير
editor [at] alwasatnews.com
تصغير الخطتكبير الخط


نبدأ شهر رمضان المبارك بزيادة ملحوظة في أعمال العنف، وتصدّر ذلك خبر مقتل شرطي وجرح آخرين بجروح خطيرة. وهناك من يطرح بأن القتلى والجرحى لا تختص بطرف دون آخر، ولكن علينا جميعاً أن نواسي جميع الأسر؛ لأن النفس الإنسانية مقدسة، ونؤكد مرة أخرى إدانة أعمال العنف من أي مصدر كانت، ونأمل في تضافر الجهود من أجل مد الجسور وتحريك الحل السياسي الذي يبدو مستعصياً حالياً بسبب عدم الاستثمار الجاد فيه.

الجمود الحالي في العملية السياسية له أنصاره المستفيدون منه، ولاتزال هذه الحالة هي التي تتسيد الساحة، ونرى أنه وعلى الرغم من امتلاء السجون وازدياد الإجراءات الأمنية، وزيادة حدة التهديدات من كل جانب وفي اتجاهات متضادة، وتعميق الممارسات التي تفرق بين أبناء المجتمع الواحد، فإننا نرى أن الضحية الأولى لكل ذلك هو اهتزاز الاستقرار على الرغم من مرور عامين ونصف العام من اندلاع الأحداث. كل هذا يمثل استنزافاً للبلاد، ويلقي المسئولية على عاتق الجميع للمساهمة في تهيئة الأجواء لمصالحة وطنية تتأسس على حل سياسي عادل.

ما يجري في البحرين ليس بعيداً عن ما يجري في دول ليست بعيدة عنا، ومن المهم النظر إلى الأمور بصورة أشمل؛ ذلك لأن الاضطرابات في أي بلد ليست منفصلة عن جوارها القريب أو البعيد. لقد كانت الأنظمة في منطقتنا تُعوِّل حتى وقت قريب على القبضة الأمنية المطلقة للسيطرة على الأوضاع الداخلية، ولكننا نشهد «حالة من التشبع» في إمكانية هذه القدرات، بحيث أن زيادة القمع والإجراءات لا تحقق تلك السيطرة المرجوة.

كانت هناك أيضاً نظرية مكررة لدى الأنظمة المختلفة، وهي إلقاء اللوم بشأن ما يجري في بلدانهم على قوى خارجية، ولكن هذه النظرية تشبعت أيضاً ولم تعد مجدية، ولا تنفع في شيء حتى لو تم إثبات شيء منها. فلو كان الوضع السياسي متماسكاً بصورة عادلة، فلن تتمكن أية قوة مهما كانت خطورتها من اللعب على وتر الخلافات.

وفي الفترة الأخير اكتشفت الأجهزة الضاربة بأن من أسهل الوسائل للسيطرة والنفوذ تلك التي تتعلق بتقسيم المجتمع مذهبياً وطائفياً ودينياً وقبلياً وإثنياً. ونحن ربما نمر حالياً في أحلك تلك الفترة على مستوى المنطقة، وما نراه أن الدخول في هذا المسلك المشين سهل جداً، ولكن يصعب الخروج منه بانتصار «مؤزر».

إن السبيل لتحقيق الأمن والاستقرار ليس مستحيلًا، وهذا يتطلب اعتماد ثقافة الحوار الحقيقي والجاد، والمشاركة في القرار، والمساواة والعدالة، والتعايش والتسامح، واحترام النفس البشرية.

منصور الجمري
صحيفة الوسط البحرينية - العدد 3957 - الإثنين 08 يوليو 2013م الموافق 29 شعبان 1434هـ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
 
Stabilization is not impossible
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه :: Notebook topics translated into only Njlise-
انتقل الى: