صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه
نر حب بجميع الزوار الكرام ونر جو منكم التسجيل

صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه

رئيس التحرير جعفر الخابوري
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 Office work ... Tzahaa burdens exercises

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3801
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: Office work ... Tzahaa burdens exercises   الجمعة أغسطس 23, 2013 6:43 am

Office work ... Tzahaa burdens exercises
 
Network news: usually suffers office work staff in the back of the neck pain or back after the end of the working day. Some also suffer the so-called 'mouse syndrome' resulting from the use of computers for long periods of time.
The President of the German Association of Physicians companies and factories in the capital Berlin, Wolfgang Panther, it is often the cause of injury due the staff of office work such trouble to lack of movement while working, so I would recommend exercise some fitness exercises in the office to overcome this trouble.
And usually causes hardening of the head above the neck in one position for eight hours continuously during the work in the injury of many employees of pain. To remedy that Wolfgang Panther recommended to exercise the so-called «exercises screwing Alaizumtria.
And how to practice these exercises, the German doctor explained that the left hand is placed flat on the left ear, to be pressure on the head vigorously, pointing out that it should not be the head moves at this time.
After that these steps are repeated with the right hand and right ear. To get the best effect of this exercise, Panther stressed the need to exercise once a day for two to three minutes, then it can alleviate neck spasms.
Redness of the eyes
Panther reported that often eye injury due to drought and redness of the staff of office work they stare at computer screens for a long time. To overcome this problem, he recommended the German physician that it is better to tour the employee with his eyes around the room for a few minutes once a day at least through work, it helps it to relax the eye and increases the rate of blinking automatically, and then it is moisturizing eye naturally, what protects it from dryness and irritation.
Abizaid and German physician that many of the staff of office work suffer back pain as well, along with the pain of the back of the neck, and confirmed that he could staff to avoid this pain through the attendance of exercise, pointing out that the sessions of yoga suit dramatically while protecting the spine from these pains.
German doctor added that the inclusion of motor activities in daily life, particularly during periods of work, has a positive impact in reducing this trouble. To exercise some fitness exercises at work, he added Panther that «we must not put the employee everything in reach of his hand on the desk, as he should, for example, puts the phone away from the office, so he must walk a few steps, so that he can receive the call».
On the basis of this principle, the German doctor recommended also that it is better that the printer is positioned imaging machine and filing cabinets out of reach of his hands, in order to be forced to move a few steps, so that up to it and uses it.
In the same vein, said Association «back proper» in Sellsangen German, he should be on the staff of office work to sit on the seat so that a thigh and leg angle, with the exploitation of the surface of sitting in full, that there remains a distance between the pagan knee and between the front edge of the seat estimated two-finger to three fingers. According to the German news agency.
And stressed the importance of settling the employee appeared on the backrest of the seat, pointing to the need to set the predicate to support the top of the back of the pelvis effectively, then so only take back upright position while sitting.
In order not to get the muscles of the shoulders and arms بالتقلصات when sitting for long periods on the office seat, adjusts Assembly recommends armrests so that arise angle between the upper arm and forearm. The Association «back proper» to specialists Orthopedics and health experts professional advising staff to «sit dynamic», ie, switching between a sitting position slanted forward and menu-based and back frequently as possible, pointing out that the restraints back animation is ideal for this purpose.
Mouse Syndrome
Many of the staff know office work this problem, which show symptoms in the sense of strain in the arm and the right shoulder with the people who are using the right hand, while speaking in the left arm with others who use the left hand.
Panther said he often attributed this problem to use the mouse, explaining how to deal with it by saying 'employee who should suffer these disorders continuously change the hand that uses the mouse.
As one of the fitness exercises that help to reduce this problem, recommended Panther staff put ball massage rubber in front of them on the desk and pressed their hands on an ongoing basis during the work, explaining the benefit, however, that this is a rubber ball with all its protrusions working to strengthen the muscles of the arm and soften them, Hatches futile to use this benefit ball, German physician confirmed that it is better to be used for repeated times a day.
IT news network - Thursday 22 / August / 2013 - 14 / October / 1434
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
جعفر الخابوري
المراقب العام
المراقب العام
avatar

عدد المساهمات : 3801
تاريخ التسجيل : 16/02/2010
العمر : 48

مُساهمةموضوع: رد: Office work ... Tzahaa burdens exercises   الجمعة أغسطس 23, 2013 6:44 am

العمل المكتبي... اعباء تزيحها التمارين

شبكة النبأ: عادةً ما يُعاني موظفو العمل المكتبي آلاماً في مؤخرة الرقبة أو الظهر بعد انتهاء يوم العمل. ويُعاني البعض أيضاً ما يُسمى «متلازمة الفأرة» الناتجة عن استخدام الحاسوب لفترات طويلة.
وأوضح رئيس الرابطة الألمانية لأطباء الشركات والمصانع بالعاصمة برلين، فولفغانغ بانتر، أنه غالباً ما يرجع سبب إصابة موظفي العمل المكتبي بهذه المتاعب إلى قلة الحركة أثناء العمل، لذا أوصي بممارسة بعض تمارين اللياقة البدنية في المكتب للتغلب على هذه المتاعب.
وعادةً ما يتسبب تصلب الرأس فوق الرقبة في وضعية واحدة لثماني ساعات متواصلة خلال العمل في إصابة كثير من الموظفين بالألم. ولعلاج ذلك أوصى فولفغانغ بانتر بممارسة ما يُسمى «تمارين الشد الإيزومترية».
وعن كيفية ممارسة هذه التمارين، أوضح الطبيب الألماني أنه يتم وضع اليد اليسري بشكل مسطح على الأذن اليسرى، على أن يتم الضغط بها على الرأس بقوة، لافتاً إلى أنه لا ينبغي أن يتحرك الرأس في هذا الوقت.
وبعد ذلك يتم تكرار هذه الخطوات مع اليد اليُمنى والأذن اليُمنى. وللحصول على أفضل تأثير من هذا التمرين، شددّ بانتر على ضرورة ممارسته مرة يومياً لدقيقتين إلى ثلاث دقائق، ومن ثمّ يُمكن التخفيف من تشنجات الرقبة.
احمرار العينين
أفاد بانتر بأنه غالباً ما ترجع إصابة العيون بالجفاف والاحمرار لدى موظفي العمل المكتبي إلى أنهم يُحملقون في شاشات الحاسوب لمدة طويلة. وللتغلب على هذه المشكلة، أوصى الطبيب الألماني بأنه من الأفضل أن يجول الموظف بعينيه في أنحاء الغرفة لبضع دقائق مرة واحدة على الأقل يومياً خلال العمل، إذ يُساعد ذلك على استرخاء العين ويُزيد معدل الرَمش تلقائياً، ومن ثمّ يتم ترطيب العين بشكل طبيعي، ما يحميها من الجفاف والاحمرار.
وأردف الطبيب الألماني أن كثيراً من موظفي العمل المكتبي يعانون آلام الظهر أيضاً، إلى جانب آلام مؤخرة الرقبة، وأكدّ أنه بإمكان الموظفين تجنب هذه الآلام من خلال المواظبة على ممارسة الرياضة، لافتاً إلى أن دورات اليوغا تتناسب بشكل كبير مع حماية العمود الفقري من هذه الآلام.
وأضاف الطبيب الألماني أن إدراج الأنشطة الحركية داخل الحياة اليومية، لاسيما أثناء فترات العمل، يتمتع بتأثير إيجابي في الحد من هذه المتاعب. ولممارسة بعض تمارين اللياقة البدنية أثناء العمل، أضاف بانتر أنه «يجب ألا يضع الموظف كل شيء في متناول يده على المكتب، إذ ينبغي عليه مثلاً أن يضع الهاتف بعيداً عن المكتب، بحيث يتوجب عليه المشي لبضع خطوات، كي يتسنى له استقبال المكالمة».
وانطلاقاً من هذا المبدأ أوصى الطبيب الألماني بأنه من الأفضل أيضاً أن يتم وضع الطابعة وماكينة التصوير وخزانات حفظ الملفات بعيداً عن متناول يديه، كي يضطر للتحرك بضع خطوات، كي يصل إليها ويستخدمها.
في الإطار ذاته، قالت جمعية «الظهر السليم» بمدينة سيلسينغن الألمانية، انه ينبغي على موظفي العمل المكتبي الجلوس على المقعد بحيث يُشكل الفخذ والساق زاوية قائمة، مع استغلال سطح الجلوس بالكامل، على أن تظل هناك مسافة بين ثنية الركبة وبين الحافة الأمامية للمقعد تقدر بإصبعين إلى ثلاثة أصابع. بحسب الوكالة الالمانية للانباء.
وأكدت أهمية أن يستقر ظهر الموظف على المسند الخلفي للمقعد، مشيرةً إلى ضرورة ضبط المسند بحيث يدعم أعلى الجزء الخلفي من الحوض بشكل فعال، فبذلك فقط يتخذ الظهر وضعية منتصبة أثناء الجلوس.
وكي لا تُصاب عضلات الكتفين والذراعين بالتقلصات عند الجلوس لفترات طويلة على مقعد المكتب، توصي الجمعية بضبط مساند الأذرع بحيث تنشأ زاوية قائمة بين الجزء العلوي من الذراع والساعد. وأشارت جمعية «الظهر السليم» إلى أن أخصائيي جراحة العظام وخبراء الصحة المهنية ينصحون الموظفين بـ«الجلوس الديناميكي»، أي التبديل بين وضعية الجلوس المائلة إلى الأمام والقائمة والمستندة إلى الخلف بشكل متكرر قدر الإمكان، لافتةً إلى أن مساند الظهر المتحركة تُعد مثالية لهذا الغرض.
متلازمة الفأرة
يعرف كثير من موظفي العمل المكتبي هذه المشكلة، التي تظهر أعراضها في الشعور بشد في الذراع والكتف الأيمن لدى الأشخاص الذين يستخدمون اليد اليُمنى، بينما تحدث في الذراع الأيسر لدى غيرهم ممَن يستخدمون اليد اليسرى.
وقال بانتر إنه غالباً ما تُعزى هذه المشكلة لاستخدام الفأرة، موضحاً كيفية التعامل معها بقوله «ينبغي على الموظف الذي يعاني هذه الاضطرابات بصورة مستمرة تغيير اليد التي يستخدم بها الفأرة».
وكأحد تمارين اللياقة البدنية التي تُساعد على الحد من هذه المشكلة، أوصى بانتر الموظفين بوضع كرة التدليك المطاطية أمامهم على المكتب والضغط عليها بأيديهم بصورة مستمرة أثناء العمل، موضحاً فائدة ذلك بأن هذه الكرة المطاطية بما تحتويه من نتوءات تعمل على تقوية عضلات الذراع وتخفف عنها، وكي يُجدي استخدام هذه الكرة نفعاً، أكدّ الطبيب الألماني أنه من الأفضل أن يتم استخدامها لمرات متكررة يومياً.
شبكة النبأ المعلوماتية- الخميس 22/آب/2013 - 14/شوال/1434
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://mzmzmz.yoo7.com
 
Office work ... Tzahaa burdens exercises
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» سلسة فديو عن تمارين القوة و المرونة Systema spetsnaz-exercises
» Syllabication/Exercise

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
صحيفة عبد الكريم الخابوري الاسبوعيه :: Notebook topics translated into only Njlise-
انتقل الى: