Аўтар: Усама Халіфа, навуковы супрацоўнік Палестынскага цэнтра дакументацыі і інфармацыі «Файл»
Прэм'ер-міністр Ізраіля Біньямін Нетаньяху завяршыў візіт у ЗША, які доўжыўся 6 дзён з аўторка, 19 верасня 2023 г. На палях 78-й сесіі Генеральнай Асамблеі Арганізацыі Аб'яднаных Нацый ён быў запрошаны наведаць Белы дом, які г. У канцы снежня 2022 г. ён упершыню пасля вяртання ўзначаліў урад Ізраіля ў шосты раз.
На сённяшні дзень ён не быў запрошаны ў Белы дом у адпаведнасці з традыцыямі паміж абодвума бакамі, сцвярджаючы, што ў адносінах паміж амерыканскім прэзідэнтам і прэм'ер-міністрам акупацыйнага ўрада існуе напружанасць , гэта не азначае, што стратэгічная бяспека і ваенныя адносіны паміж Злучанымі Штатамі і Ізраілем былі закрануты і сталі рэгулявацца рознагалоссямі.
Згодна з навінамі сустрэчы, найбольш важным пунктам абмеркавання паміж абодвума бакамі было пытанне нармалізацыі адносін з Саудаўскай Аравіяй, якое таксама было самым важным пытаннем у прамове Нетаньяху ў Арганізацыі Аб'яднаных Нацый, што сведчыць аб яго зацікаўленасці ў заключэнні пагадненне аб нармалізацыі з Саудаўскай Аравіяй, якое не звязана ні з якім пагадненнем з палестынцамі, але, хутчэй, гэтае пагадненне аб нармалізацыі магчымае. Прыняцце Ізраілем ядзернай праграмы Саудаўскай Аравіі ў мірных мэтах выклікала няўхвальную рэакцыю з боку ізраільскіх органаў бяспекі - няхай гэта будзе з боку ізраільскіх. апазіцыі або ва ўрадзе Нетаньяху - якія разглядаюць гэта як небяспечны праект, які парушае табу, звязаныя з бяспекай Ізраіля, і адкрывае дзверы для ядзернага ўзбраення ў рэгіёне, што падрывае стратэгічны варыянт ізраільскага ядзернага стрымлівання.
Амерыканскія афіцыйныя асобы пацвярджаюць прыхільнасць Злучаных Штатаў бяспецы Ізраіля, не ўдакладняючы, якой бяспекі імкнецца Ізраіль, каб трымаць дзверы адкрытымі для неабмежаваных мер, якія служаць Ізраілю, яны таксама пацвярджаюць, што з часоў Абамы «прадастаўляюць дапамогу ў супрацьстаянні пагрозам яго будучыні». бяспечная, дэмакратычная габрэйская дзяржава», і Амерыка разумее, што гэта не азначае дэмакратычную дзяржаву, а хутчэй дзяржаву прыгнёту, дзяржаву «апартэіду» на зямлі гістарычнай Палестыны або этнічную чыстку ўсіх астатніх палестынцаў на зямлі іх радзіма не абмяжоўваецца выяўленнем крыніц небяспекі для бяспекі Ізраіля ў іранскім ядзерным праекце і эскалацыі ліванскага і палестынскага супраціву, а дадае пагрозу тэрарызму, які, безумоўна, з'яўляецца палестынскім тэрарызмам. Дзяржавы класіфікуюць Арганізацыю вызвалення Палестыны і палестынскія групоўкі як тэрарыстычныя і кажуць пра тое, што яны называюць «механізмамі бяспекі» ў рэгіёне для барацьбы з тэрарызмам і прадухілення яго з'яўлення. Гэта гнуткая фраза, якая нясе з сабой шырокі спектр інтэрпрэтацый бяспекі што вядзе да вырашэння пытання межаў, пазбаўлення зместу канцэпцыі суверэнітэту дзяржавы Палестына і іншых мер, якія будуць толькі ў інтарэсах Ізраіля.
Амерыка прымае патрабаванне Ізраіля аб «прызнанай яўрэйскай дзяржаве з бяспечнымі межамі», што таксама азначае, што вяртанне палестынскіх бежанцаў у свае дамы, з якіх яны былі выселены ў 1948 і 1967 гадах, з'яўляецца дэмаграфічнай бомбай, якая ўяўляе пагрозу для бяспекі Ізраіля з яго габрэйскім характарам, і таму Злучаныя Штаты працуюць над змяненнем прававога статусу бежанцаў, абмяжоўваючы права на вяртанне вельмі абмежаванай колькасці, згодна з амерыканскім вызначэннем палестынскіх бежанцаў як тых, хто пакінуў свае дамы як. у выніку вайны ў 1948 годзе, без іх нашчадкаў, у кантэксце пазбаўлення права на вяртанне мільёнаў палестынскіх бежанцаў, адмовы ад Рэзалюцыі 194 і роспуску Агенцтва дапамогі ААН.
Падчас візіту Нетаньяху ў ЗША 2 верасня 2010 г. ён абмяркоўваў з амерыканскімі афіцыйнымі асобамі знакамітае ізраільскае выслоўе «бяспека Ізраіля» як шлях да перамоваў з палестынцамі. Гэта не было перафармуляваннем ізраільскай тэорыі бяспекі або спробай яе развіцця гэта ў адпаведнасці з патрабаваннямі міжнародных або рэгіянальных падзей, або прыняць да ўвагі велізарнае багацце тэхналогій зброі, а хутчэй зыходзячы з ізраільскага палітычнага фону, распрацаваных тымі, хто папярэднічаў яму ў распрацоўцы сваіх стратэгій у галіне ізраільскай бяспекі, ад Бэн-Гурыёна да Шымона Перэса, ізраільская палітыка пацвярджае, што бяспека Ізраіля была і застаецца тэмай, якой няма ні да, ні пасля, і не толькі таму, што ўсе рашэнні З арабамі і палестынцамі вы павінны абапірацца на гэтае пытанне і зыходзіць з яго, а хутчэй таму, што гэта апраўданне для захавання акупацыі арабскай зямлі і кантролю над рэгіёнам, і Нетаньяху не першы, хто падняў важнасць захавання ізраільскай ваеннай перавагі і ўхваліў канцэпцыю прэвентыўнай вайны і доўгай рукі Ізраіля. Ізраільская армія ў рэгіёне і варыянт Самсона Гэта было да таго, як у 2018 годзе Нетаньяху працаваў над распрацоўкай бачання бяспекі ізраільскай акупацыйнай дзяржавы з так званай «дактрынай Нетаньяху» або так званай «Канцэпцыяй бяспекі 2030». «Ізраіль павінен папярэдзіць або перамагчы любога ворага, які пагражае нанесці нам смяротны ўдар або знішчыць нас, і «Ізраіль павінен рабіць гэта, пастаянна звяртаючы ўвагу на чатыры фактары сілы, якія з'яўляюцца бяспекай, эканамічным, палітычным і, перш за ўсё, духоўная сіла», і як чалавек, які ходзіць на карачках, з гэтымі чатырма сіламі, і, паводле заявы Нетаньяху, «яны будуць мець адносную перавагу над сваімі ворагамі з пункту гледжання імунітэту». дух сіянізму пульсуе, і ад іх залежыць лёс бітвы», — і тлумачыць, як ён пераможа? «Мы пераможам з дапамогай спалучэння тэхналагічных і аператыўных магчымасцяў, перавагі ў паветры і разведкі, а таксама прызнання таго, што тыя, хто не жадаюць змагацца за сваё існаванне, не выжывуць».
Штотыднёвы часопіс "Раскрыццё фактаў", галоўны рэдактар Джаафар Аль-Хабуры