Regen blijkt de kwetsbaarheid van de botten!
Terwijl persbureaus gemeld het nieuws over de prestaties van het gebed voor regen in de moskeeën van Saoedi-Arabië, kranten verschenen gisteren drie lokale krantenkoppen over regen.
Krant droeg een morele Manchita zegt: «regen Bahrein omliggende scholen en sluiten straten en huizen», gepubliceerd details over de drie pagina's binnen. De krant sprak over «de ondergang van huizen in Manama en de verstoring van gezondheidscentra en 35 verkeersongevallen», gepubliceerd details in het twee pagina's. De derde zei: «winterregens overweldigen Bahrein ... Files en Gemeenten en Openbare Werken Kondig noodsituatie en de verstoring van de centrale markt ». Zelfs de twee andere kranten, sprak een over «de stortregens die straten en huizen ondergelopen», terwijl de andere waarschuwde dat «het weer niet zal stabiliseren tot woensdag», op de eerste pagina.
Als er een consensus druk zelden gebeurt, het verschijnsel van de natuurlijke adres bemoeilijken het land elk jaar met het begin van het winterseizoen, en belemmeren de scholen en instellingen, en het veroorzaken van tientallen verkeersongevallen, zonder dat zijn oplossingen te vinden voor deze dilemma's Tanthellena van de gebruikelijke jaarlijkse. Het is vreemd dat de neerslag niet meer dan een paar uur een paar, maar het grootste deel van de regen op zondagochtend, niet meer dan 40 minuten, ondergelopen huizen en wegen.
Onderzoeken en rapporten afgebeeld in de diverse kranten erover eens dat de meest getroffen gebieden zijn ons kapitaal Fine (Manama), waarvan wordt verondersteld te beschikken over een solide infrastructuur wordt niet afgedaan door aardbevingen, vulkanen ... Hoe snel en intermitterende douches van de regen?
Als de infrastructuur in de hoofdstad, die de interface van het land en een incubator van diplomatieke missies, om een dergelijke mate van kwetsbaarheid is ... Wat verwacht u van marginale gebieden of gemarginaliseerde groepen, die nog niet op het pad van de stedelijke ontwikkeling? Hoe zit het met de dorpen die hebben geleden van dertig jaren van verwaarlozing van Independence Day?
Regent niet meer dan een passerende tarief van 10 mm, bleek alleen tijdens de uren van osteoporose die last hebben van onze infrastructuur, wat als de voortdurende stroom van een volledige dag of twee alleen? Hebben we alle voorbereidingen voor dergelijke scenario's niet zijn afgeschermd met al deze extreme weersomstandigheden in de wereld? Zijn we in staat om de ergste gezicht - God verhoede - Als Veertig minuten van de regen deed ons al dit lijden en verwarring?
Onzichtbare kant van het beeld is wat er gebeurt in de huizen van de armen, in een toestand van verwarring en ellende, vooral als kabbelend water van de daken van de kamers in verwaarloosde deze dorpen. Eerlijk gezegd, toen ik vorig jaar schreef hoofdstuk in het boek «de zijrivieren van mijn» herinneringen aan de kindertijd en jeugd, stopte ik bij deze foto dat ik in mijn hart Anhfr Dertig jaar geleden, zonder Tzaellne gevoelens van onmacht en machteloosheid. Is niet in me opgekomen tijdens het schrijven dat er honderden gezinnen zijn nog steeds lijden in oude huizen, en het is het regenseizoen ramp roept veel verdriet en verdriet.
Ik schreef niet een verzoek om geld, in een ramp of bijna-ramp plannen moeten op te slaan, de eerste signalering «werkt» en »Gemeenten» van de zuigkracht van het water dat aan het zinken is in de straten, om het leven van mensen te vergemakkelijken en te voorkomen dat de ziekte van ... De acceleratie is niet het laatste ontwerp van de huizen vervallen bouwvallige. Het is de Nationale vergeet niet de rol van de islamitische samenlevingen en charitatieve fondsen in de verschillende regio's die jaren geleden projecten Coatings regen aangenomen om honderden huizen en families.
Qasim Hussain
Bahreinse krant Al Wasat - No 2986 - dinsdag de 09 november 2010, wat overeenkomt met 03 Dhu al-Hijjah 1431 H